افزایش آمار ازدواج های صوری برای وام ازدواج | بیشتر دریافت کنندگان وام ازدواج چند ساله اند؟-راهبرد معاصر

افزایش آمار ازدواج های صوری برای وام ازدواج | بیشتر دریافت کنندگان وام ازدواج چند ساله اند؟

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از افزایش شمار درخواست کنندگان زیر ۱۸ سال برای وام ازدواج به ویژه در میان دختران خبر داد و اعلام کرد: دوسوم دریافت کنندگان این وام در سال‌های اخیر دختران زیر ۱۸ سال بوده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 11
کد خبر: ۵۰۲۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، محمدمهدی تندگویان امروز در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به روزرسانی وام‌ ازدواج در سال ۹۶ بود. به گونه ای که مبلغ وام ازدواج در این سال به ۱۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

وی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج در سال جاری برای هر نفر به ۵۰ میلیون تومان و هر زوج ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. سود این تسهیلات ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۷ سال است.

 

به گفته تندگویان، شمار قابل توجهی از درخواست کنندگان وام ازدواج نیز زنان ۴۵ تا ۵۰ ساله هستند که در سن فرزندآوری قرار ندارند و در نتیجه، ازدواج آنان در نرخ رشد جمعیت اثرگذار نخواهد بود.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با افزایش مبلغ وام، متاسفانه خرید و فروش وام‌های ازدواج، طلاق‌ها و ازدواج‌های صوری نیز افزایش یافته و این امر ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۸ و ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۹ را می‌تواند تضییع کند.

 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به همین دلیل خواستار تدوین یک دستورالعمل مشخص به منظور بازپرداخت وام ازدواج مثل وام مسکن شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده